نتایج جستجو برای عبارت :

المحو فی النّحو (3): معرفة علم النّحو

معرفة علم النَّحو
النّحو، هو قواعدٌ تُعرَف بها کَیفیّةُ تألیفِ الجُمَل العربیّة من الکلمات و أحکام أواخرها فیها من حیثُ الإعراب و البناء (1)، فالنّحو یَشمل نوعَین من القواعد:
دیدن متن کامل و فیلم آموزشی در ادامه مطلب
ادامه مطلب
بعضی از ویژگی های این شرح
مطالب به زبان ساده و روان بیان شده است بگونه ای که فرد نوآموز به سادگی توانایی فهم آن ها را دارد.شیوه درس بگونه ای است که اساتید محترم میتوانند برای تدریس از آن استفاده کنند.با استفاده از مثال های متعدد باعث جای گیری مطلب در ذهن مخاطب می شود.با استفاده از یک جدول بندی مناسب باعث طبقه بندی شدن مطالب در ذهن مخاطب می شود و فرد از جزوه نویسی دوباره بی نیاز می کند.و بیش از ۱۰ ویژگی دیگر برای شما عزیزان.
 
دانلود کتاب شرح هدا
اللغة العربیة و علومُها (1)
المطلب الأوّل: اللغة: ألفاظٌ، یُعبِّر بها کلُّ قوم عن مقاصدهم (للتّفاهم بینهم)، و اللّغات کثیرة، و هی مختلفةٌ من حیثِ  اللَّفظ، متحدةٌ من حیثِ (2) المعنى، أی أنّ المعنى الواحدَ الّذی یُخالجُ (3) ضمائرَ النّاس واحدٌ، و لکنَّ کلَّ قوم یعبِّرونَ عنه بلفظٍ غیرِ لفظ الآخَرین.
المطلب الثانی: اللغة العربیة: هی الکلمات الّتی یُعبِّر بها العربُ(4) عن أغراضِهم، و قد وَصلتْ إلینا من طریق النّقل (و السَّماع ) (5)، و حَفَظها لنا ال
کتاب جامع المقدمات تصحیح شده استاد علامه مدرس افغانی می باشد که شامل چند کتاب در زمینه ادبیات عرب می باشد.
دانلود در ادامه مطلب
 
کتاب جامع المقدمات تصحیح شده استاد علامه مدرس افغانی می باشد که شامل چند کتاب در زمینه ادبیات عرب می باشد.
۱٫کتاب الامثله
۲٫ کتاب شرح المثله
۳٫ کتاب صرف میر
۴٫ کتاب التصریف
۵٫ کتاب شرح التصریف
۶٫ کتاب عوامل جرجانی
۷٫ کتاب عوامل منظومه
۸٫ کتاب عوامل ملامحسن
۹٫  کتاب شرح العوامل فی النحو
۱۰٫ کتاب الکبری فی المنطق
۱
اللغة العربیة و علومُها (1)
المطلب الأوّل: اللغة: ألفاظٌ، یُعبِّر بها کلُّ قوم عن مقاصدهم (للتّفاهم بینهم)، و اللّغات کثیرة، و هی مختلفةٌ من حیثِ  اللَّفظ، متحدةٌ من حیثِ (2) المعنى، أی أنّ المعنى الواحدَ الّذی یُخالجُ (3) ضمائرَ النّاس واحدٌ، و لکنَّ کلَّ قوم یعبِّرونَ عنه بلفظٍ غیرِ لفظ الآخَرین.
المطلب الثانی: اللغة العربیة: هی الکلمات الّتی یُعبِّر بها العربُ(4) عن أغراضِهم، و قد وَصلتْ إلینا من طریق النّقل (و السَّماع ) (5)، و حَفَظها لنا ال
معرفی کتابکتاب هدایه فی النحو به زبان عربی نوشته شده و در مورد نویسنده این کتاب اختلاف وجود دارد.این کتاب شامل سه باب (هفتاد و سه درس) است.از جمله مباحثی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است عبارتند از:
مقدمهتعریف علم النحو … الکلمه و أقسامه، حد الاسم و الفعل و علاماتهم، حدّ الحرف و علاماته و فوائده، تعریف الکلام و أقسامهباب اول : اسمتعریف الاسم المعرب و حکمه، أصناف إعراب الإسم، غیر المنصرف، الفاعل و نائب الفاعل، التنازع، المبتدأ والخب
دانلود تلخیص الهدایة فی النحو - خلاصه و مفید - 20 صفحه
این مجموعه در 20 صفحه به صورت تایپی آماده شده است. با تهیه این محصول فایل آماده ورد به صورت قابل ویرایش در اختیار شما قرار می گیرد. معیار این کتاب هدایه جدید (فی اسلوبها الجدید) چاپ 1395 است. ...دریافت فایل
پی دی اف کتاب «الطرائف فی معرفة مذاهب الطوائف» تالیف سید بن طاووس قدس سره به زبان عربی برای اهل تحقیق
اَلطَّرائف فی مَعْرِفَةِ مَذاهِبِ الطَّوائف اثری کلامی حدیثی از سید علی بن طاووس حسینی حلی (متوفی ۶۶۴ هجری قمری) در اثبات امامت ائمه معصومین علیهم السلام و حقانیت مذهب شیعه اثنا عشری و رد مخالفان آن‌هاست. او مواضع اهل سنت عمری در مباحث خلافت و ولایت را به نقد کشیده و حقانیت تشیع دوازده امامی را اثبات می‌کند.
لینک دانلود کتاب
مع مرور الوقت ، یستعید بعض الناس الوزن على الرغم من إجراء جراحة علاج البدانة. یتناول البعض بکثرة أطعمة عالیة السعرات الحراریة أو عالیة الدهون بدلاً من الأطعمة الصحیة . وبعض الناس یعتمدون على “وجبات خفیفة” مثل الآیس کریم ومیلک شیک.
وبمرور الوقت قد یغیر الجسم نفسه ، مما یؤدی إلى زیادة الوزن. قد تبدأ القناة الهضمیة فی امتصاص المزید من السعرات الحراریة. حتى حجم معدتک الجراحیة یمکن أن یتوسع تدریجیاً.
وللحفاظ على الوزن ، تحتاج إلى تطبیق بعض ال
بسم الله الرحمن الرحیم
الشیطان فی القرآن 
بالاعتماد على تفسیر المیزان للسید العلامة محمد حسین الطباطیائی قدس سره 
الدروس علیها كلمة سر ، یتم تسلیمها عند التسجیل فی المادة الدراسیة 

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
أسئلة البحث 

2
مقدّمة فی أهمیة معرفة الشیطان و 
المنهج الصحیح فی معرفة الشیطان فی القرآن


3
أصول و مقدمات معرفة الشیطان ج1

4
أصول و مقدمات معرفة الشیطان ج2

5
طریقة عمل الشیطان و إغوائه للانسان 

6
تزیین الأعمال : أنواع التزیین، فاعل التزی
علی بن محمد بن أحمد مکی مالکی در کتاب الفصول المهمة فی معرفة الائمة ، دار الحدیث ،می گوید:
(ولد أبو القاسم محمّد ابن الحجّة ابن الحسن الخالص بسرّ من رأى لیلة النصف من شعبان سنة خمس وخمسین ومائتین للهجرة) ج2 ص1102
 
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم   
 #حقاینت_و_مظلومیت_امام_حسین(ع):
#پیام_1
إنّ معرفة الإمام الحسین علیه السلام یحث الإنسان علی أن یطالب بالحق وینزجر ویتبرأ  من الظلم والظالم ویبتعد عن سبیل  فرق أهل  الباطل وینظم  إلی جبهة الحق.
اعرفوا جناح أهل الحق والباطل ولا تحرموا أنفسکم من مواقع الحق.
✅ إنّ قضیة‌ کربلاء لا تتکرر دائمًا ،‌ فأنها لیست واقعة  بل إنها تیار خالد ومستمر  إلی الأبد.. 
واقعة کربلاء‌  تمنحک البصیرة  لکی تتعرف علی یزید وقتک،  وکذلک تع
 
☑️ خدمات علمی امام جعفر صادق علیه السلام

امام جعفر صادق علیه السلام در نیمه اول قرن دوم هجری، مدرسه‌ای افتتاح فرمود که  تا آن زمان در اسلام ‌سابقه نداشت، و پس از آن عصر نیز نظیر آن دیده نشد؛ این مکتب و مدرسه آن حضرت بود که بزرگترین علمای علوم قرآن و فقه و کلام و شیمی و غیره را به دنیا تحویل داد.
فقه شیعه که متضمّن هزارها ماده قانونی و تعلیمی، و برنامه‌ای عملی و اخلاقی اسلامی است در بیشتر و بلکه تقریباً در تمام موارد، مدیون علوم بی‌ پایان
۵/۵. وَ عَنْهُ‌، عَنْ‌ أحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ، عَنِ‌ابْنِ‌ فَضَّالٍ‌، عَنِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ الْجَهْمِ‌، قَالَ‌: قُلْتُ‌ لِأَبِی الْحَسَنِ‌(۱) عَلَیْهِ‌‌السَّلاَمُ‌: إِنَّ‌ عِنْدَنَا قَوْماً لَهُمْ‌ مَحَبَّةٌ‌ وَ لَیْسَتْ‌ لَهُمْ‌ تِلْکَ‌ الْعَزِیمَةُ‌(۲)، یَقُولُونَ‌ بِهٰذَا الْقَوْلِ‌، فَقَالَ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «لَیْسَ‌ أُولٰئِکَ‌ مِمَّنْ‌ عَاتَبَ‌ اللّٰهُ‌ تَعَالىٰ‌، إِنَّمَا قَالَ‌ اللّٰهُ‌: «فَ
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل تسنن)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام). 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: «علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام
#هوچقدر فرق است بین نگاه ظاهری به دین با نگاه باطنی به دین؛ این موجب قبض و بی حالی انسان میشود و آن موجب بسط و نشاط...این نگاه، بعثت حضرت رسول را به هدف احکام نجس و پاکی و رسیدن به حور و قصور بهشتی می داند، و آن نگاه هدف از بعثت را "لقاءالله" و "تبدیل فلسفه یونانی به عرفان شهودی" میداند. این کجا و آن کجا...به مناسبت بعثت مبارک حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله، دو عبارت کمتر شنیده شده و عمیق و شیرین از حضرت امام خمینی را تقدیم دوستان عزیز میکنیم:« م
اتفاق نظر اهل تاریخ بر اولین مسلمان بودن امیر المومنین علیه السلام (به اعتراف اهل سنت عمری)
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وَلَا أَعْلَمُ خِلَافًا بَیْنَ أَصْحَابِ التَّوَارِیخِ أَنَّ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ أَوَّلُهُمْ إِسْلَامًا.
من هیچ اختلافی نزد اهل تاریخ بر این که علی بن ابی طالب (علیهما السلام) اولین مسلمان بوده نمی‌بینم.
معرفة علوم الحدیث و کمیة اجناسه، تالیف حاکم نیشابوری، صفحه ۱۵۹
حضرت زهرا علیها السلام پاره تن، روح و قلب پیامبر صلی الله علیه و آله
ابن صباغ مالکی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
وروی عن مجاهد قال : خرج النبیّ صلى الله علیه و آله وهو آخذ بید فاطمة فقال : من عرف هذه فقد عرفها ، ومن لم یعرفها فهی فاطمة بنت محمّد ، وهی بضعة منّی ، وهی قلبی وروحی الّتی بین جنبیَّ ، فمن آذاها فقد آذانی ، ومن آذانی فقد آذى اللّه .
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله دستان حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را گرفت و فرمود: هر کس او را نمی
سب امیر المومنین علیه السلام توسط مروان ملعون
احمد بن حنبل از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٧٨١- حَدثنِی أبی قَالَ حَدثنَا إِسْمَاعِیل قَالَ حَدثنَا بن عون عَن عُمَیر بْن إِسْحَاق قَالَ كَانَ مَرْوَان أَمِیرا علینا سِتّ سِنِین فَكَانَ یسب علیا كل جُمُعَة ثمَّ عزل ثمَّ اسْتعْمل سعید بن الْعَاصِ سنتَیْن فَكَانَ لَا یسبه ثمَّ أُعِید مَرْوَان فَكَانَ یسبه .
مروان ابن حکم (لعنت الله علیه) شش سال امیر مدینه بود، و در هر نماز جمعه به
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل سنت عمری)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام). 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: «علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام

نکته جالب اینجاست که ابن عربی مالکی از علمای متعصب اهل سنت ع
فضائل امام هادی علیه السلام به اعتراف ابن صباغ مالکی عالم اهل سنت 
 
ابن صباغ مالکی از علمای اهل سنت در مورد امام هادی علیه السلام می‌نویسد:
 
✍ فضل أبی الحسن علیّ بن محمّد الهادی قد ضرب على المجرة قبابه ، ومدّ على نجوم السماء أطنابه ، فما تعدّ منقبة إلاّ وإلیه نحیلها ، ولاتذکر کریمة إلاّ وله فضیلتها ، ولا تورد محمّدة إلاّ وله تفضیلها وجملتها .
 
فضائل ابی الحسن علی بن محمد الهادی (امام هادی علیه السلام) تا ستارگان آسمان کشیده شده است، هر ک
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
«کتاب الرّجال»
فیسلمان الفارسی
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفصل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن إبراهیم بن عبد الحمید ، عن أبی بصیر ، قال ، قلت لأبی عبداللّه‏: ارتدّ النّاسإلاّ ثلاثة: أبوذر، و سلمان، و المقداد، قال ، فقال أبو عبداللّه‏ علیه السلام : فأین أبو ساسان و أبو عمرةالأنصاری(1) ؟
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفضل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن وهیب بن حفص ، عن ابى بصیر، عن أبی جعفر علیه السلام ،
توحید واقعی در کلام امام صادق علیه السلام و رد وحدت وجود
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
ومن زعم أنه یعرف الله بحجاب أو بصورة أو بمثال فهو مشرك  لأن الحجاب والمثال والصورة غیره وإنما هو واحد موحد ، فكیف یوحد من زعم أنه عرفه بغیره ، إنما عرف الله من عرفه بالله فمن لم یعرفه به فلیس یعرفه ، إنما یعرف غیره ، والله خالق الأشیاء لا من شیء ، یسمى بأسمائه فهو غیر أسمائه والأسماء غیره ، والموصوف غیر الواصف فمن
از ضحاک بن عبداللَّه یکی از یاران امام حسین علیه السلام نقل شده که:
در شب عاشورا گروهى از لشکریان عمر بن سعد براى اطلاع از احوال امام حسین علیه السّلام و یاوران او نزدیک خیام آن حضرت آمدند.
در آن هنگام حضرت امام حسین علیه السّلام به تلاوت قرآن مشغول بود و این آیه را تلاوت کرد که:
«وَ لاٰ یَحْسَبَنَّ‌ اَلَّذِینَ‌ کَفَرُوا أَنَّمٰا نُمْلِی لَهُمْ‌ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ‌ إِنَّمٰا نُمْلِی لَهُمْ‌ لِیَزْدٰادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ‌ عَذٰابٌ
به ماجرای عاشورا که نظر می‌کنی، به گفتارها و رفتارهای حضرت سیدالشهدا علیه السلام که نظر می‌کنی، صحنه عاشورا را مالامال از امید به زندگی می‌بینی؛ امید به زندگی، امید به پیروزی و امید به هدایت دیگران.
یکی از جلوه‌های روشن این امید را در چگونگی آرایش نظامی اصحاب سیدالشهدا علیه السلام خواهی یافت. چنان برای نبرد با دشمن نقشه چیده بودند که گویی قرار است با این هفتاد دو نفر سال‌ها با دشمن بجنگند و  چنان منسجمانه خود را آماده جنگ کرده بودند که گ
بین عبادت و معرفتِ خداوند رابطه ی مستقیم وجود دارد ، یعنی هر چه شناخت و معرفت انسان نسبت به خداوند افزایش یابد ، عبادت انسان از نظر کمیت وکیفیت افزایش پیدا می کند ، چنین شخصی هم می خواهد خداوند را بیشتر عبادت نماید وهم حال عبادت او و حضور قلب او ، بیشتر خواهد شد ، لذا هر کس که بخواهد از نظر عبادت به مقام بالاتری نائل شود باید معرفت خود را نسبت به خداوند بالا برد ، نمونه ی آن را می توانیم در امام سجاد علیه السلام ، مشاهده کنیم ، به همین جهت است که
امیر المومنین علیه السلام امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان و رهبر رو سفیدان (به روایت اهل تسنن)
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کتب اهل تسنن، خارج از شمارش و حد و حصر است. یکی از فضائل مخصوص امیر المومنین علیه السلام که نشان‌دهنده‌ی شایستگی امیر المومنین علیه السلام بر خلافت پیامبر صلی الله علیه و آله و سیادت او بر سایرین است، این حدیث نبوی است که حافظ ابی نعیم اصفهانی از علما و محدثین بزرگ اهل تسنن و همچنین ابن مغازلی یکی دیگر از علمای ا
اعتراف یحیی بن معین از علما و رجال‌شناسان بزرگ اهل تسنن به صحیح بودن حدیث مدینة العلم
خطیب بغدادی از مورخ و علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
فَأَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بن أحمد بن رزق، أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ مُكْرِمُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُكْرَمٍ القاضی، حدّثنا القاسم بن عبد الرّحمن الأنباریّ، حدّثنا أبو الصّلت الهرویّ، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِیَةَ عَنِ الأَعْمَشِ عَنْ مُجَاهِدٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى ال
قتل وحشیانه عالم اهل سنت عمری به جرم تمایل به تشیع
ابن عماد حنبلی از علمای اهل سنت عمری در مورد ظهیر الدین اردبیلی می‌نویسد:
وفیها المولى ظهیر الدّین الأردبیلی الحنفی، الشهیر بقاضی زاده . كان عالما، كاملا، صاحب محاورة ووقار، وهیبة وفصاحة، وكانت له معرفة بالعلوم خصوصا الإنشاء والشعر، وكان یكتب الخط الحسن، وذكر العلائی أنه استمال أحمد باشا إلى اعتقاد إسماعیل شاه الصوفی [الصفوی] طلبا لاستمداده واستظهاره معه بمكاتبات وغیرها، وعزم على إظها
پست هایی منتشر می کند، که درد مردم را بیش از پیش به رخشان
می کشد.
نظراتی می دهد، که به اندازه ذره ای هم درباره آن ها سر
رشته ندارد.
دائما ساز مخالف می زند و سعی در دل سرد کردن اطرافیانش
دارد.
از حق و حقوق مردم دم می زند؛ در حالیکه بارها نشان داده،
مردم برایش حتی به اندازه ذره ای اهمیت ندارند.
در این شرایط حساس، که مردم در تنگنا هستند، تزریق ناامیدی
به جامعه، یکی از نا جوانمردانه ترین روش ها برای از بین بردن روحیه ایستادگی ملت
است.
به این افراد ب
#کتاب #الإفادة_بحدیث_النظر_إلی_علیّ_عبادةلمؤلّفه #عبدالعزیز_بن_الصدّیق_الغماری
هو کتاب -کما یشیر إلیه عنوانه- یعتنی بالحدیث #النبویّ: «النظر إلی #علیّ وفی بعض إلی وجه علیّ #عبادة». فالمصنّف بعد ذکر المقدّمة التی فضّل فیها #أمیر_المؤمنین علیه السلام علی جمیع #الصحابة بما فیهم #الخلفاء الثلاث الأُول، ذکر #الرواة لهذه #الروایة من الصحابة وأنّهم اثنی عشر: #عبداللّه بن #مسعود، ابن #عبّاس، #جابر، #ثوبان، #أبوبکر، #عثمان بن عفّان، #ابو_هریرة، معاذ بن
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
بسم الله الرحمن الرحیم
 
کتابی که میخواهم معرفی کنم، کتاب‌شناسی احادیث اعتقادی نوشته آقای رسول رضوی است.
این کتاب به معرفی کتب حدیثی - اعتقادی شیعه از قرن اول هجری تا به قرن حاضر پرداخته است. کتاب به صورت درس‌نامه تدوین شده است و دارای شانزده درس‌نامه است. به جز درس اول که به مفاهیم و کلیات کتابشناسی می‌پردازد (که به نسبت ضعیف نوشته شده است)، سایر دروس در باب معرفی کتب ذکر شده است. این کتب عبارتند از:
 
۱- کتاب اسرار آل محمد علیهم السلام (سُلَ
بسم الله الرحمن الرحیم
 
کتابی که میخواهم معرفی کنم، کتاب‌شناسی احادیث اعتقادی نوشته آقای رسول رضوی است.
این کتاب به معرفی کتب حدیثی - اعتقادی شیعه از قرن اول هجری تا به قرن حاضر پرداخته است. کتاب به صورت درس‌نامه تدوین شده است و دارای شانزده درس‌نامه است. به جز درس اول که به مفاهیم و کلیات کتابشناسی می‌پردازد (که به نسبت ضعیف نوشته شده است)، سایر دروس در باب معرفی کتب ذکر شده است. این کتب عبارتند از:
 
۱- کتاب اسرار آل محمد علیهم السلام (سُلَ
7 صفرشهادت یا ولادت؟!تازگی مخصوصا توسط برنامه سمت خدا خیلی دارند تلاش میکنن این روز رو روز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام معرفی کنند در حالی که تا پیش از این ولادت امام کاظم علیه السلام معرفی میشددر یه جایی هم از قول آیت الله مجتهدی نقل شده بود ناصرالدین شاه خواست به تولدش مشروعیت بده نگاه کرد دید برا ولادت امام کاظم(ع) زمان خاصی نقل نشده روز هفتم صفر رو به عنوان ولادت ایشان وارد تقویم کرد که در واقع روز ولادت خودشه!!ولی آیا واقعا چنینه؟!در
متن کتاب صفحه 10

[قاعده کلی: بیع امر معنوی است]ثمّ الظّاهر انّ لفظ البیع لیس له حقیقة شرعیّة و لا متشرّعة بل هو باق على معناه العرفى کما سنوضحه ان شاء اللّه تعالى.
[بیان سه تعریف مختلف بیع از علماء] إلّا أنّ الفقهاء رضوان اللّه علیهم قد اختلفوا فی تعریفه.
[تعریف گروه اول] ففی المبسوط و التّذکرة و غیرهما: انتقال عین من شخص إلى غیره بعوض مقدّر على وجه التّراضی.
[سخن شیخ انصاری درباره این تعریف] و حیث إنّ فی هذا التّعریف مسامحة واضحة.
 
[تعریف گروه د
زراعة اللحیة و الشارب للرجال
زراعة اللحیة و الشارب للرجال
تعد زراعة اللحیة و الشارب عن خلال تلک المستخدمة فی العیادات الجلد و الشعر. تستخدم هذه الأسلوبة و الطریقة لأولئک الذین لدیهم تساقط جزئی أو کامل للشعر فی منطقة الوجه و یعیدون الجمال و یجذبونهم. قد تکون زرع اللحیة و الشارب حاجة الشخص لعدة أسباب و العوامل. بعض من الأشخاص و الناس یعانون من نقص وراثی فی شعر الوجه و مما یسبب لهم لهم لحیة غیر متساویة و شعر أو حتی عدم نمو الشعر فی هذه المناطق.
 
Epistemology (Islamic Philosophy)

Introduction
What is Epistemology?
History of Epistemology in Western and Islamic Philosophy
First division in Metaphysics: Ontology and Epistemology
Differences between Epistemology and Logic
Why is it important?

Terminology
علم، معرفة، ادراک
Knowledge, science, perception, cognition

Divisions of Knowledge (1)
Knowledge by presence and acquired knowledge
Kinds of Knowledge by Presence
Self-awareness
Knowledge of feelings (inner sense) and emotions
Knowledge of the faculties of the soul
Knowledge of direct  actions of the soul (will, judgment, deliberation, attention, decision)
Knowledge of mental forms and concepts
Knowledge of the Existence-giving cause about its effect and vice versa

Knowledge by presence = always particular and
دوران غیبت، دوران مشکلات و گرفتاری‌های مادی و معنوی، روحی و جسمی و
فردی و اجتماعی است که خیلی از این گرفتاری ها به خاطر دوری از حجت خداوند
ایجادشده است. لذا انتظار فرج حضرت بقیة‌الله الاعظم ، به‌نوعی انتظار فرج و گشایش
از گرفتاری‌هاست.

قال مَوْلَانَا صاحب‌الزمان علیه السلام: أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ
بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم‏1

برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که همان فرج و
گشایش شما است‏.

 

امام ولی نعمت مخلوقات است
 
درس اول:شروع حفظ
عوامل و مقدمات زیادی در حفظ قرآن  دارای اهمیت هستند و با وجود آن‌ها برنامه حفظ با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت و در این زمینه کتاب‌های بسیاری نوشته شده است و تجربه‌های اساتید و حافظان بزرگوار نیز بسیار قابل استفاده است.
برخی از نکات بسیار مهم که در حفظ قرآن توانایی انسان را چندین برابر می‌کند عبارتند از:
← شرکت درجلسات حفظ قرآن
حضور در جلسات حفظ، انسان را برای برنامه حفظ ملتزم و منظم می‌کند و هیچ مانعی نمی‌تواند سد ر
[۱] کِتَابُ‌ الْعَقْلِ‌ وَ الْجَهْلِ‌
۱/۱. أَخْبَرَنَا (۱)  أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ‌ یَعْقُوبَ‌، قَالَ‌: حَدَّثَنِی عِدَّةٌ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِنَا مِنْهُمْ‌: مُحَمَّدُ بْنُ‌ یَحْیَى الْعَطَّارُ، عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ، عَنِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌، عَنِ‌ الْعَلَاءِ بْنِ‌ رَزِینٍ‌، عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مُسْلِمٍ‌: عَنْ‌ أَبِی جَعْفَرٍ عَلَیْهِ‌ السَّلاَمُ‌، قَالَ‌: «لَمَّا خَلَقَ‌ اللّٰهُ‌ الْعَقْ
کل شیء حول زراعة الحواجب
کل شیء حول زراعة الحواجب
فی عالم الیوم، یعد وجود حاجبین راقیین معیارًا شائعًا جدًا للأزیاء والجمال لأی شخص، لذلک یرغب الکثیر من الناس فی الحصول على حواجب متطور. أحد التدابیر التی یمکن استخدامها لهذا الغرض هو زراعة الحواجب الطبیعی الذی أصبح شائعًا جدًا فی السنوات الأخیرة.    
ما هو زراعة الحواجب وکیف یتم ذلک؟
زراعة الحواجب هو واحد من أکثر الإجراءات الجمالیة والتصالحیة فی العالم لزیادة عدد خیوط الحاجب وأیضا زیادة
از احادیث اسلامی بهره گرفته می شود که برای بنی اُمیّه با دو شاخه شان -بنی سفیان و بنی مروان- دو دولت خاهد بود:
دولت نخستین همان است که پس از زمامداری چهار خلیفۀ مسلمانان، در سال 41 هـ.ق با دست معاویه پسر ابو سفیان بنیادگذاری شد و در سال 132 هـ.ق با کشته شدن مروان حمار با دست عبّاسیان پایان یافت، و دولت دوم آن است که در آخر الزّمان برپا می شود، و در این دولت واپسین، بنی مروان با رهبری اصهب مروانی چند ماهی جزیره و عراق را فرمانروایی می کنند، و بنی سف

واکنش تند محمدی همدانی فعال فرهنگی به بی تدبیری مدیران اجرایی در شرایط بحرانی :

دولت روحانی و مدیرانش دچار خود فریبی و دگر فریبی شده اند...
در بدترین شرایط استاندار گلستان سفر به دور دنیا را به وظیفه خود ترجیح داده و به سفر خارجی می رود....
رئیس جمهور و برخی وزرا برای خوشگذرانی به قشم و کیش رفته و از مردم اسیب دیده غافلند.
تنها هنر دولت برکناری استاندار و ایجاد حواشی پس از ان است....
استاندار گلستان به جای عذرخواهی استدلال صدمن ی غاز می اورد و
علاج أمراض العیون فی شیراز
 
علاج
أمراض العیون فی شیراز و لطب العیون مکانة رفیعة فی شیراز. یتم جمیع مراحل
العلاج والعملیات الجراحیة للعیون علی ید المتخصصین الشیرازیین وفی
المراکز والمستشفیات الخاصة علاج أمراض العیون فی شیراز. إن مستوی خدمات طب
العیون و علاج أمراض العیون فی شیراز أعلی من العالم. حیث تقدم هذه المراکز خدماتها عبر المتخصصین البارزین فی طب العیون و علاج أمراض العیون فی شیراز وباستخدام.
إمکانیات
وتقنیات متطورة للتشخیص وال
به مناسبت سالروز میلاد نورانی امام موسی کاظم (عیله السلام)
 اشاره:
پدر بزرگوار امام کاظم (علیه السلام)، حضرت امام جعفر بن محمّدٍ الصادق (ع) و مادر ارجمندش خانم «حَمیدة» می‌باشد. دوران رشد و تربیت و نوجوانی و جوانی را در دامان مادر گرامی‌اش و پدر ارجمندش طی کرد. امامت و رهبری ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سال ۱۴۸ هجری آغاز شد و پس ۲۰ سال امامت و حدود ۵۵ سال زندگانی در ۱۸۳ هجری (۱۸۶ هجری) با توطئهٔ خلیفهٔ فاسد زمان، هارون عباسی (۱۷۰-۱۹۳ هجری)
به مناسبت سالروز میلاد نورانی امام موسی کاظم (عیله السلام)
 اشاره:
پدر بزرگوار امام کاظم (علیه السلام)، حضرت امام جعفر بن محمّدٍ الصادق (ع) و مادر ارجمندش خانم «حَمیدة» می‌باشد. دوران رشد و تربیت و نوجوانی و جوانی را در دامان مادر گرامی‌اش و پدر ارجمندش طی کرد. امامت و رهبری ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سال ۱۴۸ هجری آغاز شد و پس ۲۰ سال امامت و حدود ۵۵ سال زندگانی در ۱۸۳ هجری (۱۸۶ هجری) با توطئهٔ خلیفهٔ فاسد زمان، هارون عباسی (۱۷۰-۱۹۳ هجری)
به مناسبت سالروز میلاد نورانی امام موسی کاظم (عیله السلام)
 اشاره:
پدر بزرگوار امام کاظم (علیه السلام)، حضرت امام جعفر بن محمّدٍ الصادق (ع) و مادر ارجمندش خانم «حَمیدة» می‌باشد. دوران رشد و تربیت و نوجوانی و جوانی را در دامان مادر گرامی‌اش و پدر ارجمندش طی کرد. امامت و رهبری ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سال ۱۴۸ هجری آغاز شد و پس ۲۰ سال امامت و حدود ۵۵ سال زندگانی در ۱۸۳ هجری (۱۸۶ هجری) با توطئهٔ خلیفهٔ فاسد زمان، هارون عباسی (۱۷۰-۱۹۳ هجری)
 
   
پرسش:
آیا صحیح است که چون حضرت علی(علیه السلام) هنگام رحلت پیامبر(صلی الله علیه وآله) 13 سال داشت،مردم رهبری و پیشوایی ایشان را قبول نکردند؟
 
 
 
پاسخ:
به نظر می رسد شبهه کننده دو جریان تاریخی را با هم خلط کرده است. جریان اول، اولین مرتبه ای که حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) در عشیرتک الاقربین یعنی پس از دعوت پنهانی از حضرت علی(علیه السلام) به عنوان وصی و جانشین بعد از خود یاد کردند(1) که با توجه به این که این داستان سه سال بعد از بعثت بود این د
ما هو بنک الشعر و أهمیته
أین بنک الشعر ؟
المنطقه التی تؤمن و تحتوی علی البصیلات السلیمه لزراعة الشعر. أجزاء المعینة و الخاصة من الرأس التی لدیها المقاومة العالیة فی أمام عوامل البیئیة و لها شعرٌ قویٌ. بنک الشعر هو جزءٌ الذی أن یستخدم أثناء زراعة الشعر و تتم الإزالة طعوم اللازمة لزرع الشعر من هذه المنطقة. عندما أن یعانی الشخص عن تساقط الشعر الحاد أو أن یفقد بأی الشکل من الأشکال الشعر الرأس أو الحواجب أو اللحیة، یستطیع أن إستخدام من طریقة زر
هل عملیة رفع الجفن ممکنة بدون جراحة ؟
هل عملیة رفع الجفن ممکنة بدون جراحة ؟
مما لا شک فیه أن دور العیون الجمیلة وشکل الحاجب فی جمال الوجه لا یمکن تجاهله. شکل عیون الشخص هو عامل حاسم فی جاذبیته، وربما هذا هو السبب فی أن " الجراحة الجفن " أو جراحة الجفن أصبحت شائعة جدًا.     فی الواقع، یعانی معظم الناس من الظروف الجسدیة والعمر والبیئیة فی هذه المنطقة التی لا یمکن تجاهلها. العیون المشوشة والغموسة، والتجاعید حول الجلد وتدلی الجفون هی أکثر هذه ال
از
حضرت ابى عبد اللَّه علیه السّلام حضرت فرمودند:

یکی
از امتحانات و ابتلائات رسول خدا صلی الله علیه و آله که در شب معراج به آن حضرت
وعده داده شد، آزار و قتل اهل بیت ایشان بود و رسول خدا در این مصائب خود را تسلیم
امر خداوند دانست.

در
همان شبی که رسول خدا صلی الله علیه و آله در آسمان سیر داده شد، به آن حضرت خبر
دادند:

«...
یَکُونُ لَهَا مِنْ أَخِیکَ ابْنَانِ یُقْتَلُ أَحَدُهُمَا غَدْراً وَ یُسْلَبُ وَ
یُطْعَنُ تَفْعَلُ بِهِ ذَلِکَ أُمَّتُک‏ وَ
ما هو عملیة شفط دهون الساقین ؟
ما هو عملیة شفط دهون الساقین ؟
یمکن إعتبار شفط دهون المعروف أیضاً بإسم النحت فی إیران و یمکنک أن تعرف هذه الطریقة معجزة العلوم الطبیة فی التحقیق إلی الجسم و الأعضاء متوازن و مثالی و جمالی. أن یعانی أکثر من أشخاص من السمنة و الزیادة الوزن فی خلال حیاتهم أو فی وقت المعین. أحیاناً أن تکون الدهون الجسم مقاومة بالنسبة إلی أی نوع من النظام الغذائی أو النشاط البدنی و التمرین (ریاضة) و لا تختفی.     هناک العدید من عملیا
مقابلة مع سماحة السیّد هاشم الحیدریّ (حفظه الله)حوار: السیّد محمّد السیّد موسى
فی ظلّ التحدیات الکثیرة الراهنة التی تعصف بمجتمعاتنا وثقافاتنا، والتی أصبح معها المنکر معروفاً، والمعروف منکراً، کما الحقّ باطلاً والباطل حقّاً، ظهرت إلى الواجهة أهمیّة الوعی والبصیرة، من أجل التنبّه إلى هذه المخاطر المحدقة بنا ومواجهتها، وبالتالی ترسیخ دعائم هذا الدین، بشکلٍ لا تقوى علیه أعاصیر الکفر والاستکبار فی العالم. وعن هذا الموضوع، یتحدّث سماحة ا
أحمر الرأس بعد زراعة الشعر
أحمر الرأس بعد زراعة الشعر
تجربة تساقط الشعر لأکثر من الأشخاص محبطة (محزونة) لأن الشعر مرتبطة مباشرة بجمال الشخص و مظهره. الیوم زرع الشعر هو خیار الشعبی للأشخاص الذین یعانون من ترقق و تساقط الشعر. من عام 2006 إلی 2014، قد زاد عدد عملیة زراعة الشعر فی أنحاء العالم من 799/225 إلی 048/397. فی الواقع أن تعتبر إجراء زرع الشعر کطریقة الرائعة و لدیه نتائج الدائمة فی الجمال الشخص.
یمکنک التواصل مع عیادة هیلیا على 982122810089+ لمزید من الم
 هر چی سعی میکنم کوتاه تر بنویسم از قبل بلندتر می شه. توی آمار می زنه بازید مثلا شش تا و اینا سرکاریه یعنی. همه ساکت می آن و می رن. ^_^. 
این مربع های کنار شکلک هم حوصله ندارم پاک کن. به خوبی و گلی خودم ببخشید ^o^ پیش استادالعلما رفتم و گفتم: استاد من آمده‌ام تا در خدمت شما مراحل سلوک را طی بنمایم.استادالعلما: تو اکنون آماده‌ی نماییدن نیستی. ​اگر بنمایی نمایت خراب می‌شود. مصالح گران است و درست کردن نما کاری است بس دشوار.​شنگول‌العلما: استاد! من ش
ومادر

۱٫ بزرگترین واجب
قال امیر المؤمنین علی(ع):
بر الوالدین اکبر فریضة.
امیر المؤمنین علی(ع) فرمود:
بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است.
میزان الحکمة، ج ۱۰، ص ۷۰۹٫
۲٫ برترین اعمال
قال الصادق(ع):
افضل الاعمال الصلاة لوقتها، و بر الوالدین و الجهاد فی سبیل الله.
امام صادق(ع) فرمود:
برترین کارها عبارتست از: ۱ – نماز در وقت ۲ – نیکی به پدر و مادر ۳ – جهاد در راه خدا.
بحار الانوار، ج ۷۴، ص ۸۵٫
۳٫ انس با پدر و مادر…
فقال رسول الله(ص):
فق
حقن الجل و تجدید الجلد
کیف یساعدنا حقن الجل فی تجدید الشباب الجلد ؟
حقن الجل مع تملأ الأجزاء من الجسم التی تحتاج إلی حجم الأکثر لأن یکون الشباب و شکل الأجمل له، أن یسبب إزالة التجاعید و تدلی الجلد فی سن الأعلی. مع الإرتقاء و الزیادة السن و تقلیل الکولاجین تحت الجلد أن تظهر أجزاء من الوجه متجده أو متدلی. إذا تم زیادة حجم هذه الأجزاء و یتم حقن المکونات الفعالة فی مجال الإزالة التجاعید و إسترخاء الجلد فیه، فیمکن للمرء أن یعید شبابه و حیویته مع
لیست حقوق مدیران بیمارستان که منتشر شد، همگی
بالای سیصد میلیون در ماه بودند! یعنی روزی ده میلیوون تومان، که حقوق سیصد کارگر
می شود! و همه اینها بغیر از دستمزدهایی است که: برای جراحی دریافت می کنند. در
واقع آنها از بازی با سلامت مردم، میلیاردر می شوند. یکی از همین روسای بیمارستان
که، مدیر ارشد وزارت بهداشت هم بوده، براساس گزارش تابناک، فقط در سال 1370سی میلیارد
تومن، یعنی یک میلیارد دلار در آمد داشته! بعد از مدیران و روسای بیمارستانها،
جراحان 
چه کسی راست می گوید؟
چرا شهید مطهری در هفته نامه (زن روز) مقاله می نوشت؟
شاید بهترین کار در این روز پاسخ به شبهه ای در باره استاد و معلم شهید حضرت آیت الله مرتضی مطهری است ،که سالهای متمادی در گوشه کنار شنیده می شود ولی پاسخ مناسبی هم به آن داده نشده است.
مطلب این است که بعضی توهم عصمت آن شهید والا مقام را پیدا کرده و هر مطلب و هر عملی از این شهید بزرگوار را معیار درست و نادرستی اعمال دیگران فرض کرده اند ، بر خلاف فرمایش قرآن کریم و حضرات معصومین

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها